چیانگ مای از گل برای بالا بردن نام تجاری خود در زمینه گردشگری استفاده میکند.
استان چیانگ مای به همراه اداره کنوانسیون و نمایشگاه تور تایلند (سازمان عمومی) یا TCEB و اداره هتلداری تایلند اعلام کرد یک پروژه مشارکتی جدید در بخش شمالی راهاندازی میکند. این پروژه از طریق یک پلت فرم از شبکه Pracharath ایجاد شده است و از گلها بهعنوان یک ویژگی کلیدی برای معرفی یک نام تجاری جدید تحت عنوان Chiang Mai Blooms استفاده میکند و هدفش جشنواره گل سرسبد استان است و چیانگ مای را یک نقطه توریستی برجسته در آسیا معرفی میکند.
آقای Putipong Sirimatya معاون فرماندار چیانگ مای گفت:
اقتصاد خلاق و نوآور، مهمترین فاکتورهایی هستند که توسعه تایلند را تحت تأثیر قرار میدهند. استان چیانگ مای با سازمان گردشگری تایلند (سازمان عمومی)، انجمن هتلداری تایلند و بخش شمالی همراه با اداره گردشگری تایلند (TAT) و TCDC چیانگ مای برای ارتقاء چیانگ مای و تبدیل آن به یک موتور پیش برنده اقتصاد محلی تلاش میکنند. رهبر این پروژه از گل بهعنوان یک عنصر کلیدی یاد کرد و نام جدید تجاری چیانگ مای را، شکوفههای چیانگ مای (Chiang Mai Blooms) گذاشت.
جشن گل چیانگ مای، مهمترین رویداد کشور و افسانه شهر، یک تصویر ایدهآل از زمستان در چیانگ مای را به نمایش میگذارد. نمای گلهای رنگارنگ همراه با دختران چیانگ مای و چترهای دستی رنگارنگ بهعنوان نماد Lanna Dream شناخته میشوند.
بسیاری از مسیرهای گل در چیانگ مای از بیش از ده هزار بازدیدکننده در سال استقبال میکند و محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارند. با استفاده از همین نقاط قوت هر ساله تعداد زیادی توریست از سراسر جهان برای جشنواره Flagship به چیانگ مای میآیند.
با همکاری جوامع و ذینفعان محلی، فعالیتهای مرتبط با گل جمع آوری شده و در تقویم گردشگری ماه فوریه چیانگ مای برگزار میشود، آنها شامل فعالیتهای تجاری، خدمات، اقامت، غذا، فعالیتهای اوقات فراغت و مسیرهای سفر میشوند.
این تقویم تحت نام تجاری جدید Chiang Mai Blooms ترویج شده و هدف آن ترویج چیانگ مای بهعنوان یک نقطه برجسته در آسیا است، با این حال آنها به دنبال بهبود این جشنواره هستند و از رویدادهای موفقیتآمیز مشابه در خارج از کشور الهام میگیرند. علاوه بر این، هنرمندان گل و گیاه محلی، فرصتهای بیشتری را برای کار با کارشناسان طرحها برای بهبود قالب جشنواره و ایجاد نقاط فروش جدید برای جشنواره، به وجود میآورد.
خانم Supawan Teerarat، معاون ارشد توسعه و نوآوری استراتژیک کسب و کار TCEB گفت:
TCEB پتانسیل این را دارد که با استفاده از جشنواره، اقتصاد محلی را تحریک کند و یک تصویر خوب برای جذب مسافران جهانی ایجاد کند. بسیاری از شهرهای سراسر جهان، به ویژه شهرهای غیر پایتخت و شهرهای دیگر، از فستیوال بهعنوان محرک اقتصادی استفاده میکنند. برای چیانگ مای در تور تایلند، جشنواره گل چیانگ مای در حال حاضر به عنوان دارایی شهر شناخته میشود و میتواند برای جذب مسافران بین المللی بیشتر توسعه یابد. TCE پروژه Chiang Mai Blooms را پشتیبانی میکند که باعث رشد اقتصاد محلی میشود. با همکاری بخش عمومی، اقتصادی و کارآفرینان، TCEB همکاری بین بخشهای عمومی و خصوصی را برای یک رویداد پایدار افزایش میدهد. در همین حال، با ترکیب فعالیتهای مرتبط با گل موجود و فعالیتهای جدید ایجاد شده توسط جوامع محلی، جشنواره گزینههای بیشتری برای بازدیدکنندگان فراهم میکند و آنها را به صرف زمان بیشتری در چیانگ مای دعوت میکند و به اقتصاد چیانگ مای کمک میکند.
رئیس انجمن گردشگری هتلهای شمالی تایلند، گفت:
مأموریت چیانگ مای بلومز توسعه شهر چیانگ مای از طریق زیباشناسی و خلاقیت است. با استفاده از گل فرصتهای اقتصادی زیادی ایجاد میکند و این یک افتخار برای مردم چیانگ مای است و این شهر مانند یک مدل برای دیگر شهرستانهای کشور توسعه مییابد.
گلها مهمترین محصول کشاورزی چیانگ مای هستند که در بخش گردشگری و همچنین شیوه زندگی چیانگ مای نقش به سزایی دارند. گلها بخشی از دستور غذاها، نوشیدنیها، محصولات مراقبت از پوست و الگوهای لباس هستند. بازار گلهای محلی جاذبه گردشگری محبوبی است. هتلها و استراحتگاهها از گلها بهعنوان اقلام تزئینی استفاده میکنند و موجب طراوت و زیبایی میشوند تا از مهمانان به بهترین شکل پذیرایی کنند. این جذابیت چیانگ مای است که آن را در جهان منحصربهفرد کرده و مانند آن در جهان نیست.
Chiang Mai Blooms نشاندهنده یکپارچگی خلاقیت کارآفرینان پیشرو در چیانگ مای و ایدههای جدید نسل جدید است که تجربیات شاد و زندگی سبز را نشان میدهد. این جشنواره سه گروه بازدیدکننده را هدف قرار میدهد؛ گروه اول، مردم چیانگ مای هستند و هدف آن تبدیل چیانگ مای به نسل جدید و دیدگاههای جدید است. این جشنواره نشاندهنده همکاری میان مردم چیانگ مای و همچنین قدرت نسل جدید است که میتواند تغییراتی در آینده شهر ایجاد کند.
گروه دوم، مسافران از بانکوک و مسافران داخلی با قدرت خرید بالا هستند و این ایده را مطرح میکند که چیانگ مای یک شهر متمدن و زیبایی است که هر سال باید از آن بازدید کنند.
گروه سوم، مسافران بینالمللی هستند و این ایده را ارائه میدهد که چیانگ مای مقصد بعدی سفر است و حتما جشنواره گل چیانگ مای را تجربه کنند و حداقل برای یکبار در زندگی از این محل بازدید کنند.
- ۹۶/۱۱/۲۷